top of page

טיפול הומאופתי בניוון שרירים מסוג C.M.T - גילי צומברג ביתן

אני משתפת את סיפור ההצלחה שכאן, כדי שאנשים ידעו שההומאופתיה יכולה לטפל במצבים קשים ביותר ביניהם גם מחלות או מצבים שמוגדרים ע"י הרפואה הקונבנציונלית כלא פתירים. זה מתחיל ביבלות ויראליות שמבחינת רוב הרופאים צריך להמתין כשנתיים עד שהן יחלפו מעצמן או לחילופין לצרוב בחנקן נוזלי (בעוד שבהומאופתיה הן בד"כ חולפות בקלות ובמהירות), וכלה במצבים פיזיים או רגשיים לא פשוטים. אני לא יכולה להבטיח שזה יצליח, אבל אני כן יכולה להבטיח שאעשה כל שבידי כדי לעזור ולתמוך.

"זה היה תהליך ארוך ומרגש עם הרבה עליות וירידות, אבל בסוף הצלחנו !! לכל המעוניין, שמי דורית, אימא של אופיר בת 8 . אופיר נולדה כילדה רגילה לכל דבר, אך בגיל 4לאחר מחלת חום, נתגלתה אצלה מחלת שרירים שנקראת: CHARCOT-MARRIE-TOOTH. (C.M.T.) בעברית המחלה נקראת "פולינוירופתיה עצבית". המחלה באה לידי ביטוי בחולשה ברגליים בעיקר, חוסר שיווי משקל, נפילות, נעילת ברכיים, קושי בשינוי מיקום, נדנוד אגן ועיוות מבני של כפות הרגליים. פרט לטיפולים ב"אילן" ופיזיוטרפיה שאופיר מקבלת, אנו מטופלים ע"י גילי צומברג ביתן (מזה כ-3 שנים). גילי לא אמרה נואש ולקחה לידיה את עניין שיקומה של אופיר,והצליחה לעשות מה שרופאים לא מעטים לא הצליחו, לאחר שחקרה את המחלה. אופיר מקבלת "רמדי" (תרופה הומאופתית) שמייצבת ומשפרת מאד את מצבה הן הרגשי והן הפיזי. במצבה של אופיר חל שיפור שנותן לה איכות חיים טובה יותר, עצמאות והרגשה של שווה בין שווים. היא הולכת לבי"ס רגיל, מלווה בסייעת, משתתפת בחוגים רגילים והכי חשוב הולכת. הולכת כמעט רגיל כמו כולם. אופיר מגיבה יפה לטיפול ומשתפרת, אני מאמינה שלאורך זמן, היא תחלים. כיוון שגילי מאוד מאמינה ואופטימית ואני מאמינה בגילי ולכן גם אני לא אומרת נואש. גילי מוכיחה לנו שיש מהיכן לשאוב כוחות ושיש דרכים נוספות לריפוי ושיקום. בברכה, האם - דורית.".

שארקו-מארי-טות (מכונה גם CMT, ‏מאנגלית: Charcot–Marie–Tooth disease) היא מחלה גנטית שקשורה למערכת העצבים ההיקפית. המחלה מאופיינת בפולינוירופתיה, כלומר מחלה מפושטת של מערכת העצבים ההיקפית, שמתבטאת באיבוד של יכולת ההפעלה של שרירים בגפיים ובפגיעה בתחושה באזורים אלה. הפגיעה היא בעיקר ביכולת לקבל ולשלוח מידע לרגליים, אולם גם לזרועות ולידיים בשלבים מתקדמים של המחלה. מחלה זו היא אחת מהמחלות הנוירולוגיות התורשתיות הנפוצות ביותר, נכון להיום, מחלה זו אינה ניתנת לריפוי. רק שתדעו, לאחר מספר שנים אופיר החלימה לגמרי, ואותם הרופאים שניבאו קודם לכן תחזיות סופניות וקשות החליטו שכנראה האבחנה שלהם הייתה שגויה...


bottom of page