top of page

כיצד תחזקו את מערכת החיסון ותמנעו מחלות?




במצב אופטימלי מערכת החיסון שלנו פועלת באופן מושלם וממגרת כל איום , קטן עד גדול. אולם,כאשר הגוף שלנו נחלש ומערכת החיסון נחלשת יש כמה דברים שניתן לעשות כדי לעזור ולהתחזק באופן מיידי. הטיפול ברפואה ההומאופתית הייחוד של הרפואה ההומיאופתית הוא בכך שהיא אינה עוסקת ב "כיבוי שריפות" , אלא מחזקת את מערכת החיסון, וגורמת לה לטפל ביעילות ובמהירות בכל מחלה אפשרית.

המלצתי הראשונה לכם,אם בריאותכם אינה אופטימלית ואינכם מאוזנים, אל 'תשימו פלסטר' אלא טפלו בעצמכם . אם אתם נוטים לחלות לעיתים קרובות, סובלים מאלרגיות ורגישויות, אם אתם עייפים,תלויים בטיפול תרופתי, או סובלים מבעיות כרוניות כמו בעיות עור, קשיי נשימה, סכרת, לחץ דם ,מצבי רוח, קשיי שינה ועוד.. מערכת החיסון שלכם פשוט אינם במיטבה. אתם יכולים לחזק את הגוף שלכם באופן כולל ומערכתי בעזרת ההומאופתיה ולהשיב את הבריאות על כנה. הטיפול הומיאופתי הוא הטיפול המדויק ביותר , בכדי לטפל לא רק בתסמין אלא במערכת החיסון כולה,

לשקם את מערכת החיסון שלכם מן היסוד וכך לרפא את התסמינים השונים שאתם סובלים מהם כעת, רק מכיון שמערכת החיסון שלכם לא מתפקדת באופן מיטבי. הטיפול ההומאופתי מחזק  את הגוף ואתכם כמכלול!

כאשר זה מאד פשוט : אדם בריא וחזק – לא נעשה חולה!

תזונה ושינה לחיזוק מערכת החיסון

מכיון שלצד היותי הומאופתית אני מומחית לתזונה בריאה, חשוב לי שתדעו שמערכת החיסון היא מפעל כמו כל מפעל! התוצר הסופי של המפעל הם נוגדנים חזקים שנלחמים בוירוסים , חיידקים ,פטריות ודואגים לבריאות מלאה של הגוף. תהליך ייצור הנוגדנים תלוי בחומרי גלם מעולים שמהם נבנים הנוגדנים – חלבונים , שומנים, ויטמינים ונוגדי חמצון .

כמו כן, התהליך תלוי במנוחה מספקת של הגוף שמאפשרת לו להתפנות ליצירת נוגדנים . קרי, שינה טובה של 8 שעות למבוגר ויותר מכך לילדים (בהתאם לגיל)!


אכלו הרבה ירקות ופירות בחמישה צבעים! נסו להגיע ל8-6 כוסות של ירקות ופירות בצבעים שונים : סגול, אדום, ירוק, לבן ,כתום ולגוון מאד בין הסוגים. הויטמינים ונוגדי החמצון השונים בירקות הם חומר הגלם הנפלא ביותר של מערכת החיסון!! מומלץ תמיד לצרוך ירקות ופירות אורגניים. (אישית,אני ממליצה על האתר והמשלוחים של "ערן אורגני".)

המומלצים ביותר,שמכילים את העושר הגבוה ביותר של ויטמינים ונוגדי חמצון הם: ברוקולי , כרוב סגול, פירות יער קפואים (נפלאים בשייק),בצל, שום, עגבניות, פלפל אדום, נבטים מכל הסוגים :חמניות,אלפאפא,קייל,צנונית. קייל, קיווי, אננס, פאפאיה, פירות הדר, כרוב ניצנים, פטרוזיליה, תפוחים ,גזר, תותים.




הפחיתו אוכל מעובד, פחמימות וסוכרים , בשלו הרבה בבית והכינו שייק פירות גדול אחד ביום! מחקרים מוכיחים כי סוכרים מעובדים מדכאים את מערכת החיסון למשך שעות לאחר עיכולם. הפחתת פחמימות והחלפתם בחלבונים בריאים (קטניות,בשר,ביצים אורגניות) וירקות בשלל צבעים תשפר את בריאותכם הכללית. שייק איכותי המורכב מפירות וירקות טריים הוא דרך נפלאה להתפנק ולקבל שלל ויטמינים!



מומלץ לצרוך אבץ מדי יום – האבץ מחזק את מערכת החיסון ומונע שגשוג וירוסים וחיידקים! 2 כפות ביום של גרעיני דלעת הם מקור נפלא לאבץ. ניתן גם לצרפם לשייק.



מומלץ לצרוך ויטמין די

כמות מספקת של ויטמין די היא חשובה ביותר לתפקוד תקין של מערכת החיסון. קשה להגיע לכמות מספקת בחודשי החורף ללא תיסוף. מחקרים הראו כי אנשים עם חסרים בויטמין די מועדים פי 11 לחלות בשפעת או להצטנן ושתיסוף ויטמין די יכול להפחית צינונים ושפעות ב42 אחוז. באופן ממוצע, מרבית האוכלוסייה יוטבו עם  2000-5000 יחב"ל ביום של ויטמין די.




תוסף פטריות מרפא פטריות מרפא מכילות מולקולות הנקראות בטא-גלוקנים. אלו נחקרו ונמצאו כמגבירות פעילות של תאי מערכת החיסון שנלחמים בוירוסים. אני עובדת בקליניקה שנם רבות עם תערובת פטריות מרפא ( קורדיספס,שיטאקה ומיאטקה) ,שהוכחו מדעית כמחזקות מערכת החיסון ונוגדות וירוסים. מניסוני אין כמותן במניעה ובטיפול עזרה ראשונה בצינונים, בשפעות ובמחלות אף אוזן גרון. כבר עשור מטופלי נהנים מהן לטיפול מהיר ואפקטיבי בכל צינון ווירוס.


כיצד עובדות פטריות המרפא ומדוע הן כה יעילות כנגד וירוסים וחיידקים?


פטריות משמשות מזה אלפי שנים כלי חשוב באיזון, שיקום ופיתוח היכולת החיסונית של בני אדם. פטריות המרפא קרובות אבולוציונית לממלכת החי יותר מלכל ממלכה אחרת: הן נושמות חמצן ופולטות פחמן דו-חמצני. אינן מקיימות תהליך פוטוסינתזה. הן חולקות את אותם פתוגנים (וירוסים וחיידקים) כמו של בני האדם, כדוגמת אי קולי, סלמונלה, סטרפטוקוקוס, סטפילוקוקוס, אנטרוקוקוס ועוד.

מאחר ולפטריות מרפא אין מערכת חיסונית משל עצמן, הן מתגוננות מפני פולשים (וירוסים, חיידקים, פטריות שמר) באמצעות הפרשה של רכיבים שונים בעלי פעילות אנטיביוטית, ובעיקר פוליסכרידים. פטריות המרפא פיתחו אנטיביוטיקה חזקה עבור עצמן, אשר נמצאה יעילה גם עבור בני האדם: האנטיביוטיקות כדוגמת פניצילין (Penicillin), סטרפטומיצין (Streptomycin) וטטרציקלין (Tetracycline) כולן מופקות מפטריות מרפא. הפוליסכרידים שבפטריות המרפא הן מולקולות בעלות מבנה יחודי המסייעות לתאי מערכת החיסון לזהות מגוון רחב של מחוללי מחלות. כאשר הפוליסכרידים באים במגע פיזי עם התאים של מערכת החיסון במחזור הדם, הם מספקים להם רצפים הדומים למבנה של הוירוס או החיידק. כתוצאה מכך, מערכת החיסון יעילה יותר בהתמודדות עם הווירוס או החיידק שתקף, ונערכת לתגובה מהירה, אשר מקצרת באופן משמעותי את משך המחלה, ולעיתים מסייעות במניעת התפרצותה.


פטריות מרפא רבות נחקרו בהקשר החיסוני:


  • פטריות מרפא בעלות פעילות אנטי ויראלית, כדוגמת פטריית המרפא שיטאקה, ממנה מופקים המיצויים לנטינאן (Lentinan) ו-AHCC, אשר הוכחה כבעלת יכולת לזהות זני וירוסים של שפעת, הפטיטיס (נגיף שגורם לדלקת הכבד) ו-HIV (נגיף רטרו-וירוס, אשר בהיעדר טיפול, גורם לאחר מספר שנים למחלת האיידס, שהיא מחלת הכשל החיסוני).

  • פטריית המרפא טרמטס, ממנה מופקים המיצויים PSP ו-PSK, אשר נמצאה כבעלת יכולת לזהות זנים של וירוסים ממשפחת ההרפס, וירוסים של מחלת הנשיקה וגם וירוס הפפילומה האנושי HPV (אשר עלול לגרום להתפתחות סרטן צוואר הרחם).

  • קיימות גם פטריות מרפא בעלות פעילות אנטי בקטריאלית, כדוגמת פטריית המרפא קורדיספס, אשר נחקרה ונמצאה כבעלת יכולת לזהות זני חיידקים של סטרפטוקוקוס ושל סטפילוקוקוס, הגורמים לדלקות גרון, או כדוגמת פטריית המרפא היריסיום, אשר נחקרה ונמצאה כבעלת יכולת לזהות זני חיידקים כדוגמת סטפילוקוקוס, אנטרוקוקוס והליקובקטר פילורי.

  • שילוב של כמה סוגי פטריות מרפא יוצר סינרגיה ויעילות מוגברת והוא המומלץ ביותר.


מאחר ובכל פטרייה מצויים פוליסכרידים הייחודיים רק לה. שילוב של מספר זנים של פטריות מאפשר למערכת החיסון לספק מטריה הגנתית רחבה שמשתלבת בטיפולים תרופתיים, כדוגמת אנטיביוטיקה ותרופות להתקררות ולצינון.

הפטריות נחקרו ונמצאו כתורמות לשיפור תפקוד המערכת החיסונית, מתאימות לשימוש בקרב ילדים, נשים בהריון, נשים מיניקות וקשישים, ובד”כ אינן מתנגשות עם תרופות כרוניות. אני ממליצה לצרוך בימים אלו תוסף המורכב מכמה פטריות מרפא יחד: מיקו פרוטקט של חברת מיקוליביה.




אומגה 3 אומגה שלוש מפחיתה את הדלקתיות בגוף וחשובה במיוחד למניעת מחלות ואלרגיות ולשיפור כללי וחשוב של הבריאות הנפשית והפיזית. דלקתיות הינה מצב שבו הגוף ומערכת החיסון מגיבים באופן לא הולם ויוצרים דלקת מיותרת מה שגורם לגופנו להגיב באופן מודזם וקשה למחלות ויראליות. צריכת אומגה שלוש גורמת למערכת החיסון לעבוד בצורה אופטימלית ולכן כה חשובה במניעת מחלות ודלקות אקוטיות וכרוניות. ניתן להתייעץ איתי בשמחה לגבי מינונים. אני ממליצה לצרוך בארץ רק את "אומגה שלוש הגליל" מכיון שלה המינונים הטובים ביותר, חומרי הגלם שלה נקיים ממתכות והם הטובים ביותר והיא האומגה היחידה בארץ שנשמרת בקירור ולכן אינה מחומצנת ומזיקה.




ויטמין סי ליפוזומולי

ויטמין סי ליפוזומלי יחודי בכך שהוא נספג בצורה מוגברת. הוא מיוצר באמצעות טכנולוגיה מתקדמת שמטרתה להגביר את ספיגתו של הויטמין בגוף. הטכנולוגיה הליפוזומלית עושה שימוש בפוספוליפידים – רכיבים שומניים מהם מורכבת המעטפת של כל תאי הגוף. הפוספוליפידים עוטפים את מולקולת הויטמין,בתהליך זה נוצרים כדורים שומניים מיקרוסקופיים הנקראים 'ליפוזומים',המכילים בתוכם את הויטמין. הליפוזום מגן על הויטמין מפני חומציות הקיבה ומסייע לו להיספג במעי – משם הוא עובר למחזור הדם. מחקר קליני שנערך על ויטמין C ליפוזומלי מצביע על ספיגה הגבוהה עד פי 5 מסוגים שונים של ויטמין C. הליפוזום מגן על מערכת העיכול מפני גירוי ומסייע במניעת תופעות הלוואי האופייניות לנטילת מינונים גבוהים של ויטמין C ויטמין C ליפוזומלי אינו חומצי והוא מתאים לאנשים שסובלים מחומציות-יתר בקיבה. בטעם תפוז עדין. ללא חומרי טעם או ממתיקים מלאכותיים. מגיע בסירופ בטעם תפוז וקל לנטילה גם עבור ילדים ומבוגרים.ניתן למהול בכוס מים ולשתות.



דאגו לשינה טובה כולנו יודעים כי שינה טובה מאפשרת למערכת החיסון  עבודה אופטימלית. הגוף זקוק למנוחה הזו בכדי להתפנות לייצור נוגדנים וכדי להתארגן לטיפול במחלות.לכו לישון מוקדם והתכוונו ל8 שעות שינה ללילה למבוגר.




היו פרודקטיביים!

כשאנחנו פעילים ועושים דברים טובים- אנחנו שמחים וחזקים!! ככל שאנחנו פעילים יותר ונעים יותר לעבר המטרות שלנו בחיים כך אנו מאושרים יותר. עכשיו הוא הזמן המושלם!! לימדו כלים שיעזרו לכם בחיים, עשו ספורט, בקרו את ההורים והסבים, כתבו מאמרים שיעזרו לאחרים, צאו להליכה בשדה ליד הבית וקיטפו פרחים יפים לבית, עזרו לאנשים סביבכם, בשלו אוכל בריא, הכינו שייקים בריאים למשפחה ועזרו לסובבים אתכם להרגיש טוב יותר! צרו חדשות טובות על די עזרה לאחרים והעבירו חדשות טובות ומשמחות לחבריכם ועודדו אותם!


כבו את המסך, צאו החוצה,עזרו למכרים שלכם, בכל מקום זקוקים תמיד לעזרה ולמתנדבים,דברו עם חברים ומשפחה ופשוט היו בעשייה מתמדת! זה זמן מעולה לעשות המון דברים שרציתם מזמן לעשות ולהגשים את המטרות שלכם, כי שם טמון אושר אמיתי!

אין כמו הומאופתיה..

אם אתם מרגישים שהגוף שלכם לא מתפקד כראוי מכל בחינה שהיא: קשיי שינה ,מצבי רוח, בעיות עיכול, מחלות חוזרות ,בעיות הורמונאליות, קשיי קשב וריכוז ,אלרגיות,כאבים ועוד- השיבו אותו לאיזון בעזרת טיפול הומיאופתי.


ההומיאופתיה הינה שיטת טיפול שפותחה בגרמניה ע"י ד"ר סמואל הנמן. בהומיאופתיה אנו מטפלים באופן ישיר במערכת בחיסון וגורמים לה להתחזק בעזרת תרופות העשויות מצמחים וממינרלים. הטיפול ההומיאופתי מחזק את מערכת החיסון כמכלול וגורם לאדם להיות בריא יותר מכל הבחינות!

סיפורה של טליה שהבריאה מדלקות גרון חוזרות בזכות הטיפול ההומיאופתי:


"הגעתי לנועה עם סטרפטוקוק פעיל בגרון שגרם לי לדלקות גרון חוזרות ונשנות שבכל פעם שיתקו אותי לימים שלמים. כל פעם טופלתי באנטיביוטיקה,הדלקת הייתה עוברת וחוזרת לאחר כמה חודשים. הרופאים כבר "איימו" עלי שאצטרך לקחת אנטיביוטיקה ארוכת טווח ושאם לא אקח ייתכן שאגיע למצב של צורך בהסרת השקדים. גם בין לבין הדלקות הייתה לי תחושה קבועה של אי נוחות בגרון שלא הניחה לי. לאחר שהתחלתי להיות מטופלת ברמדי שנועה התאימה לי לא הייתי חולה תקופה ארוכה, כשכבר כן חליתי, זו הייתה הפעם הראשונה שלא לקחתי תרופה,לא אנטיביוטיקה ולא כדורים אחרים, בעידודה של נועה והמחלה חלפה תוך יומיים! והייתה קלה לאין שיעור מאלו שהיו לפניה. מאז חלפו כמעט שנתיים ואני יכולה לזכור אולי עוד פעם אחת שהייתי חולה בה. אני מרגישה שנועה חיזקה אותי בשני מובנים- פיזית כמובן אבל גם נפשית במובן זה שהיא גרמה לי להאמין בכוחו של הגוף שלי לרפא את עצמו ולא לחשוש מכל מחוש או תחושה לא טובה. ממי שהייתה לוקחת כדור על כל שטות הפכתי לאדם שכמעט ולא לוקח שום תרופה (:. בדרכה הקשובה ומלאת העוצמה הפנימית נועה החזירה לי את הביטחון בגוף שלי – ובעצמי. תודה נועה!
טליה

נועה אדם גרוס מטפלת בהומאופתיה ותזונה בריאה. מייסדת ומנהלת מרפאת "רפואה שלמה".

מומחית לטיפול בקשב וריכוז, חרדה ודיכאון באופן טבעי. נועה היא הומאופתית ומומחית לתזונה נכונה המתמחה בטיפול הומיאופתי בקשיי קשב וריכוז, קשיים לימודיים וקשיים רגשיים בילדים ובמבוגרים. נועה מטפלת בילדים,סטודנטים ומבוגרים הסובלים מקשיי קשב וריכוז, חרדות, דיכאון, מצבי רוח ,התפרצויות זעם ועוד ומעוניינים בפתרון יסודי, בריא וטבעי לקשיים שלהם. כמו כן, נועה מטפלת במבוגרים, ילדים ותינוקות הסובלים ממגוון בעיות פיזיות ורגשיות. הומאופתיה ייחודית בכך שהיא מטפלת באדם כמכלול ועוזרת לו להרגיש טוב יותר ומאוזן יותר נפשית ופיזית. ההומאופתיה מטפלת בכל בעיה רפואית, כגון : מחלות חוזרות, מחלות אף אוזן גרון,קשיים הורמונאליים, בעיות במערכת העיכול,בעיות שינה,בעית עור, בעיות נשימה, הרטבת לילה, קשיי שינה בילדים,שקדים ואדנואידים ועוד.

"אני מאושרת לטפל במבוגרים ובילדים בהומאופתיה, במסירות, מעל לעשור. להומיאופתיה ולתזונה נכונה יש יכולת מופלאה להביא מבוגרים וילדים לבריאות מזהירה. היא מחזקת את מערכת החיסון שלנו פלאים ועוזרת לגוף להפוך לחסין ואיתן. זו זכות עבורי להעניק למבוגרים, ילדים ותינוקות,את מתנת הבריאות השלמה, עם הכלים של ההומיאופתיה והתזונה הבריאה."


bottom of page