top of page

טיפול טבעי בפציאליס (שיתוק פנים על שם בל) ברפואה סינית - קובי שובי




דיקור יפני יעיל ביותר בטיפול בפציאליס, שיתוק על שם בל (מכונה גם שיתוק פנים, פציאליס ובלס פלסי; באנגלית: Bell's palsy) .פציאליס הינה הפרעה עצבית המתבטאת בחולשה או שיתוק של שרירי הפנים. צד הפנים הפגוע עשוי להיראות נפול או נוקשה.

השיתוק על שם בל מתאר פגיעה בהולכה של עצב הפנים - אחד מעצבי הגולגולת. עצב הפנים מעצבב את שרירי הפנים. הוא אחראי בין היתר על הבעות פנים, כגון חיוך, חשיפת שיניים והרמת גבות וכן על עצימת עיניים ועל שליטה בשרירי פנים שמשתתפים באכילה ובשתייה. עצב הפנים מעצבב גם בלוטות רוק ודמעות.


גורמים: ברפואה המערבית טוענים שב75% מהסובלים הסיבה אינה ידועה , חלקם לוקים בבעיה עקב וירוס ההרפס , סכרת, אחרי שפעת והטיפול הוא בעזרת סטרואידים בעיקר עם תוצאות מוגבלות ביותר .


בקליניקה אני עורך לכל מטופל בדיקה פיזית מקיפה ולכן מזהה דפוסים חוזרים אצל רב מטופלי הפציאליס אצלי בקליניקה. אחד המוטיבים החוזרים הוא מתח צווארי קודם לפציאליס ,כשבדרך כלל ישנו צד דומיננטי ( בדרך כלל הצד הפגוע) הרבה פעמים ישנה גם היסטוריה של נעילת לסתות או מתח בשרירי הלסת (הרבה פעמים המטופל אף לא מודע לכך ) והפרעה לזרימת הדם ולעצבוב ששולט באזור ההזנה של עצב הפנים. דבר נוסף שחוזר על עצמו הוא לחץ\טראומה נפשית או פיזית שקדמה לאירוע .

לדיקור היפני יש טיפולים יעילים ביותר לשחרור שרירי ועצב הפנים . ע"י שילוב של דיקור מדויק ,חימום האזור הפגוע ושחרור הצוואר בעזרת טכניקות מגע ,הטיפול מייצר שינוי לטובה כבר מהמפגשים הראשונים ולאט לאט מחזיר את הפנים למצבם הקודם והתקין .

חשוב לציין שככל שמקדימים להגיע לדיקור לאחר שהפציאליס הופיע כך קל יותר לטפל בבעיה ולהעלים את העיוות לגמרי . היתרון היחסי של הדיקור היפני נובע מהבנה עמוקה של הסינרגיה בן מערכות הגוף והתייחסות לגוף כמכלול.

כל טיפול מתחיל באיזון כללי של הגוף לפי האבחון ורק אז טיפול ספציפי בבעיה עימה הגיע המטופל . כך אנו מבטיחים שיפור יסודי, מהיר ומונעים מהבעיה לשוב.



bottom of page