top of page

טיפול נטורופתי ב HPV וירוס הפיפילומה האנושי - אילנית נדן




סיפורה של אורית, בת 35 שסבלה מ HPV -וירוס הפיפילומה האנושי

כ-80% מהפעילים מינית ידבקו בנגיף הפפילומה האנושי במהלך חייהם. בקרב מרבית הנדבקים בנגיף הפפילומה יחלוף הזיהום מאליו ולא יותיר כל סימן. אצל האחרים הוירוס יכול לגרום לשינויים טרום סרטניים בצוואר הרחם בדרגות שונות, אשר עלולים להוביל לסרטן הרחם (וגם לסרטני הפות/הפין, הרקטום, והלוע)

זני הפיפילומה הנפוצים שנחשבים אלימים יותר ואשר עלולים להוביל לסרטן הינם הזנים HPV16, HPV18, אשר מהווים כ- 70% מההידבקויות.

האבחון שמתקבל בעקבות בדיקת פאפ ובדיקת קולופוסקופיה מדרג את חומרת המצב לפי 4 שלבים:

Normal – יש נוכחות של הוירוס אך טרם נגרם שינוי במבנה תאי האפיתל של צוואר הרחם.

CIN1 – שליש מעובי שכבת הכיסוי של צוואר הרחם נגועה.

CIN2 – שני שלישים מעובי שכבת הכיסוי של צוואר הרחם נגועים.

CIN3 – כל עובי שכבת הכיסוי של צוואר הרחם נגועה.

אורית הגיעה לקליניקה, אחרי שהתגלה כי היא נושאת את וירוס הHPV(זנים אלימים מסוג 16,18) ובדרגתCIN1. התבקשה להימנע לחלוטין מיחסי מין ולחזור לבדיקות נוספות והערכת מצב בעוד כשישה חודשים. ברקע: בזוגיות שנייה, מתכננת הריון, עובדת כפקידה בחברת הייטק, ללא מחלות ידועות, ללא נטילת תרופות, עישנה 5 סיגריות ליום במשך שנים רבות, הפסיקה לפני קרוב לשנה. תזונה "מערבית", חובבת מתוקים, פעיות גופנית: פילאטיס אחת לשבוע. מעידה על עצמה כבחורה לחוצה בד"כ , במיוחד עכשיו על רקע המצב והרצון (שלא אפשרי כרגע) להיכנס להריון.

אורית קיבלה מגוון של תוספי תזונה ופטריות מרפא אנטי ויראליים ולחיזוק מערכת החיסון. היא שינתה את תזונתה מהקצה אל הקצה, הורידה סוכרים, צמצמה פחמימות ולמדה לשלב מגוון של ירקות ופירות. החלה לעשות הליכות קצרות ברמה יומית וקיבלה הנחיות לתרגול נשימות להפחתת הסטרס. נפגשנו אחת לחודש.


לאחר שישה חודשי טיפול ובבדיקות שערכה התגלה כי אין נוכחות של וירוסים וכי רירית צוואר הרחם תקינה.


"אילנית יקרה, אני מבקשת להודות לך על הטיפול, היום כשאני בריאה ומצפה לילד. בזכות הטיפול למדתי לדאוג לעצמי, לאכול בריא, והכי חשוב – נפטרתי מהוירוס. אני מבינה שיש לי נטייה ואצטרך לדאוג לבריאותי תמיד, כי הוירוס עלול לחזור. זה עדיין קשה לי ואני מפקששת מידי פעם עם המתוק, אבל בגדול אני מרגישה במקום הנכון, המון תודה, אורית ג, רמת גן.

אילנית נדן היא נטורופתית, הרבליסטית קלינית ורפלקסולוגית בכירה.

קלינאית בכירה ומנהלת מחלקת ההדרכה בחברת מיקוליביה.

מתמחה בפיטותרפיה (טיפול באמצעות פטריות מרפא).

מרצה ומלמדת במכללות לרפואה משלימה.


אילנית נדן מתמחה בטיפול אינטגרטיבי בפוגשי סרטן.

אילנית מלווה את המטופלים לאורך כל שלבי המחלה והטיפולים השונים. בעלת ניסיון רב במפגש עם חולי הסרטן, היכרות מעמיקה עם הטיפול הקונבנציונלי, אמפתיה ויכולת הכלה.

אילנית נעזרת בכלים מתחום הרפואה הטבעית: פטריות מרפא, ויטמינים ומינרלים, תזונה מיטיבה, ועבודת גוף – נפש - לתמיכה, והקלה על תופעות לוואי, בדרך להבראה.

אילנית מטפלת גם:

· במחלות וסימפטומים של נשים במעגל החיים - כגון אי סדירות הורמונלית, ותסמיני גיל המעבר .

· במחלות וסימפטומים שמקורם במערכת החיסון כגון – נטייה למחלות חורף, מחלות ויראליות (הרפס, HPV, מחלת הנשיקה וכו), מחלות אוטואימוניות, ואלרגיות .

· וכן בתסמיני הסינדרום המטבולי – כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה, כבד שומני וכו

· אילנית מלווה מטופלים בדרך לתזונה בריאה – מתמחה בעיקר במעבר בריא לטבעונות, תזונה מיטבית לחיזוק מערכת החיסון, תזונה בזמן טיפולים מורכבים, ותזונה להתמודדות עם הסינדרום המטבולי.






bottom of page