top of page

דלקות בדרכי השתן ואיך תזונה יכולה לעזור - מירב מלצר מצקר




דלקות בדרכי השתן ואיך תזונה יכולה לעזור.

דלקות חוזרות בדרכי השתן, יכולות להגיע בסיטואציות שונות בחיים שלנו, הנשים. לעיתים באופן קבוע לפני הווסת, ולעיתים כתופעה נלווית לגיל המעבר, כתוצאה מחוסר איזון הורמונאלי גם באזור הגניטליה.

מלבד טיפול הוליסטי מוסדר אצל מטפל מוסמך, הכולל דיקור ו/או צמחי מרפא, או הומאופטיה, לבחירת המטופל, ישנה גם עבודה בבית, בעיקר בתחום התזונתי.


התנאים הסביבתיים הם אלה שמאפשרים את ההתפתחות של מחלות וחיידקים:

המלצתי היא ראשית ,איזון תזונתי בין מזונות חומציים למזונות בסיסיים. הסיבה לכך היא - שרמת חומציות גבוהה בדם יכולה ליצור מצבי מחלה שונים, כך לפי מחקרים שהראו קשר ישיר בין חומציות גבוהה בדם לבין מחלות. בסביבה חומצית, יש פחות חמצן. כשיש פחות חמצן, יש פגיעה בתאי הדם, מה שגורם לפחות חמצן חיוני לרקמות שלנו. זוהי רק דוגמא קטנה על קצה המזלג. ובכן, שיטוט קצר באינטרנט יוביל אתכן לטבלאות מסודרות בהן תוכלו לראות מהם המזונות בעלות הערך החומצי הטוב לכן. כדי להוריד את רמת החומציות הגוף, איכלו לפחות כ80 אחוז מהתזונה שלכן, מזון שהוא בסיסי במידה בינונית עד בסיסי מאד. לרוב נמצא שם את הירקות כמובן, ולא נמצא שם את הסוכר, הפחמימות , בשר וגבינות.

כמעט תמיד, בקליניקה שלי, חודש של שינוי תזונתי מסוג זה, מביא עימו תוצאות נהדרות שנשמרות לאורך זמן. כעבור חודש, יש לבחון שוב את המצב, ולהיערך מחדש. לרוב, הנשים יחזרו לתזונה הקודמת שלהן, אך עם יתר תשומת לב.

מעבר לכך, פרוביוטיקה תועיל לאזן את רמות החיידקים הטובים בגוף, בעיקר לאלו מכן הסובלות מדלקות כרוניות, שבוודאי נטלו אנטיביוטיקה לעיתים תכופות. ניתן לקנות פרוביוטיקה בבתי המרקחת או בחנויות הטבע. ניתן גם להכין פרוביוטיקה טבעית בבית ולכבוש ירקות. החיידקים הנוצרים בתהליך ההתססה הם הטובים ביותר עבורנו.

מוזמנות לפנות אלי ללקיחת מרשם של צמחי מרפא סיניים המותאמים אישית, להמלצות תזונה ולמתכונים כדי להקל על דלקות בדרכי השתן.




bottom of page