top of page

הטיפול בסימפיזיוליזיס בהריון ולאחר לידה - רונית בן אליהו



סימפיזיס פוביס הינו מפרק המחבר בין עצמות האגן מלפנים. הוא ממלא תפקיד חשוב בייצוב האגן יחד עם המפרקים בין עצמות האגן לסקרום.

אם המפרק אינו מוחזק היטב על ידי רצועות החיבור באגן, הוא אינו מתפקד ביעילות, נוצר לחץ על מפרקי האגן, שבא לידי ביטוי בכאב מקומי, גם במגע, גם בתנועה, שמקרין לעיתים גם לאזור המפשעות, ירכיים, מפרקי האגן, בטן תחתונה, גב תחתון.


הכאב מופיע בעיקר בתנועות שיוצרות אסימטריה, כמו קימה מהמיטה, הליכה, עליה התלבשות, עליה וירידה במדרגות.

כאבים באיזור הסימפיזיס פוביס יכולים להופיע בד"כ החל מהחודש הרביעי להיריון, וככל כשההריון מתקדם, והעומס על האגן גדל- הכאבים מחמירים. בכל הריון נוסף- הכאבים עשויים להופיע מוקדם יותר. כמו כן יכולים להופיע כאבים באיזור הסימפיזיס פוביס לאחר הלידה.


יש קשר בין אסימטריה קודמת בגו, מתח צווארי, מתח במפרקי לסתות, מתח בגב העליון- לכאבים באגן.

כל חוסר איזון בגו מתעצם בהריון בשל השינויים ההורמונאליים.

קיימים מספר גורמים לכאבים אילו- חשוב אבחון מדוייק והתאמת הטיפול המתאים!


טיפול כולל בסימפיזיוליזיס בפרט, ובכאבי אגן- בכלל:

טיפול במושג הרחב שמכונה סמפיזיוליזיס דורש מבחינתי הסתכלות הוליסטית מעמיקה על הרגלי חיים, יציבה, חוסר איזון של הגו והאגן,

יש קשר בין אסימטריה קודמת בגו, מתח צווארי, מתח במפרקי לסתות, מתח בגב העליון- לכאבים באגן.

לאחר שחרור ואיזון אזורים אילו- המתח והכאב באגן פוחתים משמעותית, והטיפול שם נעשה קל בהרבה!


בטיפול שלי משולבים כלים טיפוליים מעולם הפיזיותרפיה, האוסטאופתיה, קרניו סקראל, ותרגול מעולם היוגה הנשית.

חשוב לי להראות לאישה כיצד היא יכולה לקחת אחריות על גופה עם תרגילים פשוטים שעוזרים לשמר ולקדם את הטיפול.

התוצאות נהדרות!


אני מזמינה אתכן להתייעץ, להיבדק, אשמח לעזור, רונית .


רונית היא פיזיותרפיסטית עתירת ניסיון ומרצה בתחומה בשלל מסגרות. רונית מתמחה בטיפול בבעיות נשיות בנשים, נשים בהריון ונשים לאחר לידה. משלבת כלים טיפוליים מעולם הפיזיותרפיה, האוסטאופתיה, הקרניו סקראל ותרגולים מעולם היוגה הנשית. כמו כן,רונית משלבת שיטה טיפולית ייחודית לטיפול באיזון ובכאב הנקראת ייצוב דינמי. זוהי שיטה טיפולית ייחודית שפיתחה רונית לטיפול בכאבים שנובעים ממערכת השלד והשרירים. רונית מטפלת בבעיות של דליפות שתן, צניחות איברי האגן, כאבים ביחסי מין, כאבים ברצפת האגן (וולוודניה, וגיניסמוס, וסטיבוליטיס, דיספארוניה) כאבי אגן, כאבי גב, סמפיזיוליזיס, היפרדות שרירי הבטן- דיאסטזיס רקטיס. התמחות מיוחדת בטיפול בנשים בהריון, הכנה ללידה. ובטיפול בצלקות- גם וגינאליות וגם לאחר לידה קיסרית. מרצה בקורסים ליוגה בהריון, פעילות גופנית בהריון, דולות ומדריכות להכנה ללידה, הרצאות למיילדות, קורס מדריכות להכנה ללידה לפיזיותרפיסטיות.


bottom of page