top of page

טיפול ברפואה סינית בפרוסטטה מוגדלת והשתנה תכופה - מירב מלצר.



"הגעתי אל מירב עם כאבי גב תחתון, פרוסטטה מוגדלת, השתנה לילית - כל שעה. הטיפול המסור שכלל עיסוי, דיקור, המלצות תזונתיות, שיפר את איכות חיי ברמה גבוהה מאד. אני כעת הולך לשירותים פעם אחת בלילה, בדיקות הדם של הפרוסטטה השתפרו פלאים, הגב לא כואב, אינני עיף, ואני יכול להמשיך עד 100 כ20. " ממליץ מאד מאד. א., משגב. 


פרוסטטה (בלוטת הערמונית) מוגדלת, הינו מצב שבו הפרוסטטה צומחת לתוך חלל השופכה (הצינור שמוביל את השתן משלפוחית השתן). כאשר בלוטת הערמונית גדלה, היא עלולה לגרום לחסימה במוצא של שלפוחית השתן. הערמונית גם מייצרת חלק מנוזל הזרע, שהוא חיוני לפוריות הגבר, אך זהו עניין לשיח אחר על פוריות הגבר. רוב הגברים שיגיעו אלי לקליניקה לטיפול בבלוטת הערמונית יהיו מעל גיל 50.

הטיפול בא. כלל ראשית שינוי תזונתי. להרגשתי, היו מספר הרגלים שחובה היה לשנותם על מנת שנוכל להגיע לשיפור מירבי של המצב. ארחיב מעט על השינויים במקרה הנ״ל - התזונה של אותו מטופל, היתה ברובה תזונה ״קרה״. מה זה אומר לפי עקרונות הרפואה הסינית? כאשר אנחנו צורכים מזון ״קר״ , כלומר ״לא מבושל raw food  , מערכת העיכול שלנו עובדת הרבה יותר על מנת לפרק את אותו מזון.  כאשר מערכת העיכול עובדת ״שעות נוספות״ היא מתעייפת. כשהיא מתעייפת, תהליך הטרנספורמציה והטרנספורטציה שלה מועט, וזה יכול לגרום לתחושת צניחה בגוף (גם טחורים וגם פרוסטטה מוגדלת יכולים להיכנס לקטגוריה הזו), וגם להצטברות של לחות ונוזלים בגוף. פרוסטטה מוגדלת היא דוגמא טובה להצטברות של לחות. 

ולכן, שינוי תזונתי למזון מבושל הכרחי במקרה זה. בשילוב דיקור, מוקסה, וצמחי מרפא, הגענו תוך זמן קצר, לתוצאה טובה מאד מבחינת שנינו. ממשיכים עד להחלמה מלאה :)




bottom of page