top of page

כיצד לשמור על עור צעיר ובריא - עפרה דה לנגן


אחת הדאגות המטרידות ביותר נשים וגברים בעולם המערבי, היא הזדקנות עור הפנים. ענקיות הקוסמטיקה בעולם מגלגלות מיליארדים רבים בשנה, עבור מכירת תקווה לעור צעיר ומתוח יותר. לצערנו הרב, עוד לא קמה חברה שתצהיר (אך גם תוכיח!) שמוצריה מחליקים קמטים. נהפוך הוא: בפרסומות הם דואגים לשכור שרותיהן של דוגמניות צעירות ובעלות עור פנים מתוח וחלק, וכשאלו מזדקנות, הם ממהרים לחתום חוזה עם דוגמניות צעירות יותר.

כשעור הפנים מתקמט יתר על המידה והופך להיות בלתי נסבל לבעליו, נראה לבסוף, שהפתרון היחידי נמצא ברפואה הפלסטית. אולם, האם אנחנו חייבים להגיע למצבים קיצוניים אלו?

התשובה לכך היא: לא בהכרח! לשם כך אנו חייבים להתייחס לעור פנינו בדיוק כפי שאנחנו מתייחסים לשיניים שלנו.

חוץ מאנשים בודדים, בעלי שיניים נדירות וחזקות, כל השאר חייבים לגשת לבדיקה, ניקוי וטיפול כל חצי שנה. ואף יותר חשוב: בחירת רופא השיניים! טיפול שיניים ע"י רופא שרלטן מזיק יותר מאי - טיפול! טיפול אגרסיבי ולא מדויק, גורם נזקים בלתי הפיכים, שיגררו אחריהם טיפולים מסובכים יותר, ואת הנעשה לא יהיה ניתן להשיב.

כך בדיוק עור הפנים: חשוב מאוד לנקז קומודונים, לנקות, לאזן ולטפל בו לפחות פעמיים בשנה, אך החשיבות העליונה ניתנת לטיפול יום יומי ולא אחת לכמה חדשים:

· הזנה טבעית ללא כימיקלים שמעיקים על העור (למשל חומרים משמרים ובישום סינטטי).

· תזונה עשירה באבות המזון ומעוטת מוצרי מזון שמזיקים לעור בצורה מיידית וכרונית (למשל סוכר).

התחלת הטיפולים הקוסמטיים צריכה להיות מיד עם תחילת השינויים ההורמונליים הראשונים, בגיל ההתבגרות.

במידה ואנו נחשפים לשמש חזקה יותר מרבע שעה ברצף, חשוב ביותר למרוח קרמים מסנני קרינת שמש. ישנם קרמים מסנני קרינה שמעוררים אלרגיה ופצעונים על העור. יש לשים לב לתופעות כאלו.

חשוב להזין את עורכם עם קרמים שמגנים מפני נזקי סביבה כמו פיח ורוחות, קרמים שמאזנים את העור ומונעים בריחת לחות טבעית מהעור, ומאידך לא אוטמים אותו וגורמים לו להזיע, לא מגרים את פעילות בלוטות החלב בשל תוספות סינטטיות שונות ולא מכילים חומרים רעילים לעור ולגוף.

חשוב להימנע משימוש בחומרים חזקים מידי, פילינגים (תקליפים) תכופים ופולשניים מידי וטיפול אגרסיבי ולא מותאם לסוג העור עלולים לגרום למראה עור עייף ואף להתבגרותו בטרם עת. גם לסובלים מאקנה, לא מומלץ להביא לייבוש קיצוני מידי של העור, מכיוון שהנזק יתבטא בגיל מבוגר יותר. זכרו שהעור זוכר הכול (יותר מאיתנו...).

וכמובן, לפני הכול: תזונה בריאה ואיכותית שמכילה את כל אבות המזון בכמות מספקת, שפע מינרלים וויטמינים מגיל צעיר, שתייה מרובה ולא מתוקה, לא יותר מכוס יין ליום, הם גורמי היופי שבתוכנו שמקרין על עורנו.

עפרה היא קוסמטיקאית מוסמכת, בעלת 12 שנות ניסיון מקצועי בתחום הקוסמטיקה הטבעית. עפרה מתמחה בטיפולי פנים איכותיים, עמוקים, יסודיים ועם זאת- טבעיים לחלוטין ועדינים במיוחד לעור אלרגי ורגיש. עפרה מטפלת בכל סוגי העור, עור יבש, עור בעייתי, בעיות עור שונות, אקנה של הגיל המבוגר, אקנה של גיל ההתבגרות, עור אלרגי ויבש. כמו כן, עפרה מתמחה בייצור מוצרי טיפוח טבעיים לחלוטין עבודת יד בהתאמה אישית. רוקחות טבעית לפנים ללא בישום סינתטי, או כימיקלים סינתטיים רעילים לסביבה ולגוף. שמנים צמחיים מחקלאים אורגניים מאושרים ברחבי העולם ללא פגיעה באיזון הטבע. ללא ניסויים בבעלי חיים.

עפרה היא מומחית בתחומה וברת סמכא בתחום הטיפוח הטבעי. היא מחברת הספר "טיפול נבון בעור" ומוכרת לנשים רבות כ "עפרה עדין" בדף "עצות לטיפוח טבעי" באתר "באופן טבעי" שם כתבה את תובנותיה ועצותיה כמה שנים.

bottom of page