top of page

טיפול נטורופתי בתשישות לאחר החלמה מסרטן - אילנית נדן





אתי, 42 הגיעה אלי עם תשישות בעקבות טיפולים במחלת הסרטן CRF – Cancer Related Fatigue.

CRF– Cancer Related Fatigue –

היא תופעה הנגרמת עקב הצטברות חומרים פרו-דלקתיים המופרשים הן מהטיפול הקונבנציונלי והן מהגידול עצמו, וגורמת לתשישות פיסית ו/או מנטלית. העלולה להימשך חודשים ואף שנים לאחר תום הטיפול (לעיתים אף מתחילה מספר חודשים מתום כל הטיפולים). התופעה נחקרה לא מעט בהקשר של מטופלים שסיימו את שגרת הטיפולים ולא מצליחים להשתקם ולשוב לחיי שגרה. מטלות יומיומיות עלולות להפוך לבלתי ניתנות לביצוע, אפילו פעולות פשוטות כגון שיחה בטלפון או אכילה. יש כמובן השפעה על ההיבט הנפשי, ופעמים רבות מדובר גם בדיכאון. תופעה שנחקרת בשנים האחרונות בעיקר בהקשר של חולות סרטן השד. אתי, נשואה +3, עובדת במחלקת שיווק בחברת הייטק, הגיעה לקליניקה כשבעה חודשים לאחר תום הטיפולים בסרטן השד (כימותרפיה, ניתוח והקרנות) . לדבריה עברה את שגרת הטיפולים יחסית טוב, עם מערכת חיסון תקינה, ומצב רוח סביר כשהיא נחושה להיות חזקה ולעבור את התקופה הקשה בצורה הטובה ביותר. יש לה משפחה תומכת שהקיפה אותה ודאגה בתקופת הטיפולים לכל צרכיה. 3 חודשים עם תום הטיפולים חזרה לעבודה במשרה מלאה. בחודשים האחרונים, התנהלה ממחלה למחלה, לא הצליחה להיות בעבודה יותר משבועיים ברציפות, וכשחזרה בקושי תיפקדה. לאימונים הפונקציונליים שכל כך אהבה והלכה אליהם אפילו בזמן הטיפולים, הפסיקה ללכת, במקביל עלתה 4 קג במשקל, והיא מאוד מדוכדכת.

אתי קיבלה בקליניקה תוספי תזונה ופטריות מרפא לחיזוק מערכת החיסון ולהעלאת רמות אנרגיה, ויטמינים למילוי חוסרים תזונתיים, תוספי תזונה להעלאת ושיפור מצב הרוח ותזונה מתאימה. במקביל קיבלה המלצה למאמנת כושר אישי שהחלה לעבוד איתה בהדרגה.

לאחר כמה שבועות חל שיפור ניכר במצבה. כיום התשישות חלפה והיא חזרה לתיפקוד מלא. מצב הרוח השתפר מאוד והיא חזרה לפעילות גופית והורידה במשקל.

"את אילנית פגשתי רק פעם אחת, אבל ההמלצות שנתנה לי הצילו אותי! ממש כך! הייתי אחרי טיפולים, חלשה, שבורה, ולא מצליחה לתפקד - בעבודה, בחיים ובכלל. אחרי כל תקופת הטיפולים וההרגשה שניצחתי את הסרטן הארור, נפל עליי דיכאון שלא הבנתי מאין הגיע. ההמלצות של אילנית והתוספים שנתנה לי הרימו אותי אנרגטית ושיפרו את מצב הרוח משמעותית. ממשיכה ליטול ולא מוותרת עליהם! תודה אילנית".


אילנית נדן היא נטורופתית, הרבליסטית קלינית ורפלקסולוגית בכירה.

קלינאית בכירה ומנהלת מחלקת ההדרכה בחברת מיקוליביה.

מתמחה בפיטותרפיה (טיפול באמצעות פטריות מרפא).

מרצה ומלמדת במכללות לרפואה משלימה.


אילנית נדן מתמחה בטיפול אינטגרטיבי בפוגשי סרטן.

אילנית מלווה את המטופלים לאורך כל שלבי המחלה והטיפולים השונים. בעלת ניסיון רב במפגש עם חולי הסרטן, היכרות מעמיקה עם הטיפול הקונבנציונלי, אמפתיה ויכולת הכלה.

אילנית נעזרת בכלים מתחום הרפואה הטבעית: פטריות מרפא, ויטמינים ומינרלים, תזונה מיטיבה, ועבודת גוף – נפש - לתמיכה, והקלה על תופעות לוואי, בדרך להבראה.

אילנית מטפלת גם:

· במחלות וסימפטומים של נשים במעגל החיים - כגון אי סדירות הורמונלית, ותסמיני גיל המעבר .

· במחלות וסימפטומים שמקורם במערכת החיסון כגון – נטייה למחלות חורף, מחלות ויראליות (הרפס, HPV, מחלת הנשיקה וכו), מחלות אוטואימוניות, ואלרגיות .

· וכן בתסמיני הסינדרום המטבולי – כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה, כבד שומני וכו

· אילנית מלווה מטופלים בדרך לתזונה בריאה – מתמחה בעיקר במעבר בריא לטבעונות, תזונה מיטבית לחיזוק מערכת החיסון, תזונה בזמן טיפולים מורכבים, ותזונה להתמודדות עם הסינדרום המטבולי.






bottom of page