top of page

לרפא את עצמכם מכאבים ומתחים: איך שיטת אלכסנדר יכולה לעזור לכם בחיים?



מאת : יואב טלר - מטפל בשיטת אלכסנדר ורפואה סינית. משהו מפריע לכם בגוף כבר תקופה. יכול להיות שאתם סובלים מכאבים, מרגישים עקומים או כפופים, מתוחים או כבדים. וזה מפריע לכם בחיי היום יום, כאילו עוצר אתכם ומסמן לכם שצריך לעשות משהו.

מה בדרך כלל אנשים עושים במצבים כאלה? הולכים לרופא, לוקחים משככי כאבים, הולכים לטיפולים שונים, מתחילים לעשות יותר ספורט ותרגילים.

מה הבעיה? שאתם זוכים רק להקלה זמנית, חוסר הקלה או אפילו החמרה במצב. ונמאס לכם לנסות עוד משהו ועוד משהו. אולי אתם רגילים להיות תלויים באנשי מקצוע שיגידו לכם מה לעשות עם הגוף שלכם, אבל אם תחשבו על זה לרגע – זה קצת אבסורד. למה?

כי אתם הכי קרובים לגוף שלכם.

לכם יש את הגישה הכי טובה אליו. אתם יכולים להרגיש הכי טוב מה יש לכם, יותר מכל מכשיר, רופא או מטפל. לכם יש את היכולת להיות המטפלים הכי טובים של עצמכם.

נכון, התרבות שלנו גרמה לנו לקדש את השכל בלבד, להתרחק מהגוף, ולשבת חיים שלמים בלי תנועה. מכונות מתוחכמות ופועלים מארצות אחרות עושים בשבילנו את העבודה הפיזית. אבל הגוף הוא עדיין חתיכת הטבע הקרובה ביותר אלינו, והיכולת לשלוט בו קיימת בתוכנו, לשלוט בו ברמה גבוהה פי כמה ממה שאנחנו רגילים.

אז זה מה שאני בא לספר לכם היום. שמתחת לאף שלכם, יש כמה דברים שאתם יכולים ללמוד, דברים שיכולים לעזור לכם לטפל בעצמכם, לחיות בלי כאב, בנוחיות, בבריאות, בקלילות ובהרמוניה בתוך הגוף שלכם.

דוגמא: בעיות צוואר

הדרכה בסביבת העבודה: הראש מוביל את עמוד השדרה לצמיחה.

הגיעה אלי אישה שסובלת כבר שנים מבעיות צוואר והקרנות ליד שמאל, הייתה אצל מיטב הרופאים והמטפלים, עשתה בדיקות MRI, וברור שיש לה פגיעה בחוליות הצוואר. הטיפולים שהיא הלכה אליהם הקלו עליה, אבל הכאבים חוזרים אחרי יום עבודה. תרגילים שהיא עשתה רק החמירו את המצב. ואף אחד לא שאל אותה – מה את עושה בחיים? איך את עושה את זה?

למה זה חשוב? כי לא משנה לאיזה טיפול נלך או איזה תרגיל נעשה, הדבר הכי דומיננטי בחיים שלנו הוא הדבר שאנחנו עושים הכי הרבה. ובהרבה מאוד מקרים היום זה כרוך בישיבה ממושכת. שם – אנחנו שוכחים את הגוף, והוא נכנס למצב אוטומטי. זה בדרך כלל נראה לא טוב, וגורם את הנזק המצטבר הכי משמעותי עד שיום אחד – מגיע כאב.

יש לנו סט אחד של הרגלים שאנחנו משתמשים בו שוב ושוב בכל מה שאנחנו עושים. כדי ליצור שינוי אמיתי לאורך זמן, צריך שינוי יסודי של ההרגלים האלו, ואז הרבה דברים יכולים להשתנות לטובה. העניין הוא – שזה נמצא בידיים שלנו. אנחנו צריכים להיות מודעים לעצמנו, ולעשות בעצמנו את השינוי של ההרגלים. אם הפסקה האחרונה לא מרתיעה אתכם אלא מסקרנת אתכם – בואו נמשיך.

אותה אישה יושבת יום יום מול המחשב הנייד שלה, כשלשמאלה היא מניחה נייר מודפס ומקלידה ממנו. משך שנים, הנייר נמצא לשמאלה והיא מסתובבת להביט בו. נשמע לכם הגיוני שיש לה בעיות בצד שמאל?

לי זה נראה מאוד הגיוני כשביקשתי ממה להראות לי את צורת הישיבה שלה עם הנייר משמאל. כשהיא הדגימה לי בדיוק איך היא מתכופפת לנייר בכל פעם, היה לי ברור שזה גורם עיקרי לבעיית הצוואר שלה.

איך שיטת אלכסנדר יכולה לעזור לכם?

שיטת אלכסנדר נותנת לנו את הכלים לאבחן את ההרגלים המזיקים שמעצבים לנו את הגוף בצורה מסוימת, ולהחליף את ההרגלים הישנים בהתנהלות טובה יותר, מאוזנת וצומחת. עם הזמן הגוף משתנה ונפתח, והפוטנציאל הטבעי שלו מתממש יותר ויותר.

וזה מה שעשיתי איתה: לימדתי אותה דרך אחרת להתנהל עם הראש והצוואר, שבה הראש לא שוקע לתוך חוליות הצוואר, עמוד השדרה לא נדחס, ופחות כאבים יווצרו. היא תצטרך ליישם את זה בעבודה שלה.

אופן העבודה עם הגוף והמעבר מגוף דחוס לגוף צומח הוא לב העניין של השיטה הזו והעבודה שלי. אני לא מתייחס לאנשים כמו מכונות שצריך לשנות להן את הזווית של הכיסא או המסך וזה יפתור את הכל. אני נותן לאדם את הידע שיחבר אותו לגוף, וייתן לו את היכולת לשחרר את עצמו. זה כלי הרבה יותר חזק, ידע שימושי ויעיל לכל החיים.

(כיתוב:) שחרור הזרועות כהכנה לעבודה מול מחשב.



וגם ארגונומיה זה חשוב

מסביב לגוף יש דברים נוספים שמשפיעים, וגם אליהם חשוב מאוד להתייחס: אותה אישה עבדה בעיקר עם מחשב נייד, וביקשתי ממנה לקנות מסך גדול, כדי שהיא לא תיאלץ להתכופף קדימה כשהיא לא רואה מספיק טוב מה שמופיע על המסך. כמו כן בחנו את מצב המשקפיים שלה, האם היא רואה מספיק טוב איתן? איך הן משפיעות על המנח הגופני שלה מול המחשב?

וזו רק ההתחלה. עם הזמן, אותה אישה תרגיש יותר טוב בגלל שהיא תפסיק ליצור את הכאבים שלה. כשהיא תשכח את עצמה ותחזור להרגלים הישנים של דחיסת הצוואר, זה יהיה לה ממש לא נוח. הגוף שלה יסמן לה שזה לא מתאים יותר. היא תתרגל לשבת ולתפקד בחיי היום משוחררת יותר וצומחת יותר.

זה יקרה גם בזכות הישיבה המשופרת, אבל גם בזכות שיפור הרגלי ההליכה שנעבוד עליו – כי היא אוהבת ללכת כל יום חצי שעה. וגם בזכות שיפור אופן העמידה שלה, או התרגול שלה – או כל דבר אחר שהיא עושה. בסופו של דבר צמיחה היא צמיחה, לא משנה באיזו תנועה או פעילות. חשוב לי מאוד ללמד את העיקרון הבסיסי מכל הזוויות – כדי שהדברים יטמעו יותר טוב, וכדי שתהיה לכם ההזדמנות לעשות כל מה שאתם עושים בחיים הרבה יותר טוב, פתוח ומשוחרר.




bottom of page